Mobilitat sostenible

Mobilitat sostenible

Vehicles elèctrics

Els vehicles elèctrics ajuden a fer possible una transició cap a una mobilitat més sostenible i una qualitat de l’aire més elevada. Així doncs, seguint la directiva europea 2014/94/EU Clean Power for Transport (Alternative Fuels for Sustainable Mobility in Europe), en què es diu que cal aconseguir que els vehicles elèctrics circulin, com a mínim, en aglomeracions urbanes, suburbanes i altres zones densament poblades, l’AMB treballa per aconseguir un desplegament accessible de punts de recàrrega i la implementació d’un sistema de moto elèctrica compartida en l’àmbit metropolità.

Xarxa de punts de recàrrega

L’AMB ha contractat l’ampliació de la xarxa metropolitana de punts de recàrrega i la continuació de la gestió indirecta del servei durant quatre anys prorrogables. La previsió és que es construeixin 48 nous punts de recàrrega en els municipis metropolitans en aproximadament dos anys des de l’adjudicació del contracte. El contracte preveu la gestió i el manteniment dels punts nous, els 10 punts existents de l’AMB, així com la integració d’alguns punts d’actual gestió municipal i fotolineres de l’AMB. Durant el desplegament de la xarxa s’han sol·licitat i concedit diferents subvencions:

  • Els punts de recàrrega ràpida de les electrolineres del Prat i de Cornellà van gaudir d’una subvenció del Plan MOVEA 2016 per a la seva instal·lació inicial.
  • Un nou punt de recàrrega ràpida a Sant Boi (en execució) s’ha instal·lat amb una subvenció del MOVES II.
  • S’ha dut a terme la instal·lació d’un punt de recàrrega ultraràpid a l’electrolinera de Cornellà amb una altra subvenció del MOVES II i amb la contribució del projecte europeu USER-CHI.
  • L’ampliació dels 48 nous punts de la xarxa metropolitana de punts de recàrrega es durà a terme amb una ajuda dels fons FEDER.

Electrolineres

Moto elèctrica compartida

En la sessió del Consell de Mobilitat celebrat el maig del 2022 es va constituir la Taula Metropolitana de la Moto Elèctrica Compartida (TMMEC) amb els objectius següents:

  • Establir un marc estable de diàleg i participació tècnica sobre el servei de moto elèctrica compartida entre tots els actors involucrats.
  • Identificar qüestions rellevants i necessàries que cal abordar en la regulació d’un possible servei metropolità de moto elèctrica compartida (jurídiques i normatives, tècniques, economicofinanceres, etc.).
  • Estudiar la viabilitat d’un servei d’aquest tipus en l’àmbit metropolità.

Durant el segon semestre del 2022, s’han dut a terme dues jornades generals sobre experiències europees de moto compartida (motosharing) i sobre el servei de moto compartida des del punt de vista dels operadors i quatre sessions tècniques de debat.