Polítiques socials

$escapeTool.html($imatgeTextAlternatiu_)

Com s’indica al PAM, el Servei de Polítiques Socials té la finalitat d’impulsar una metròpolis com una xarxa de pobles i ciutats, territorialment vertebrada en un espai compartit per al benestar, la convivència i la igualtat d’oportunitats, així com promoure la cohesió social a la metròpolis mitjançant la implicació de les institucions, la societat civil i els agents econòmics i socials. Així doncs, l’AMB orienta les seves polítiques a combatre la vulnerabilitat i l’exclusió social.  Arran de l’impacte que va tenir en la societat la covid-19, es crea, de manera extraordinària, el Pla metropolità de suport a la cohesió social, l’economia de proximitat i la coproducció de serveis (ApropAMB). Aquest pla està dirigit als ajuntaments metropolitans per donar resposta a les necessitats dels municipis davant de la crisi social i econòmica, i està dotat amb un fons de 16,6 milions d’euros.  El Pla metropolità de suport a les polítiques socials municipals, mitjançant el Programa metropolità de dinamització del mercat de treball i el Programa metropolità de foment de la cohesió social, ha donat suport econòmic a iniciatives municipals per millorar les condicions de vida de la ciutadania, i en especial de les persones més vulnerables.  El pla s’ha configurat en 10 línies de treball: Projectes singulars; Orientació i formació; Emprenedoria; Plans d’ocupació; Suport a la contractació per a empreses i entitats; Cohesió, convivència i seguretat; Llars vulnerables; Accessibilitat universal; Gènere i identitat, i Garantia alimentària.

Mapes AMB.cat
Font dades: AMB Grup Impulsor Pacte del Temps Taula Social Metropolitana | Gènere Taula Social Metropolitana | Garantia alimentària Taula Social Metropolitana | Envelliment i soledat Centre d'Urgències i Emergències Socials de Barcelona Grup Motor Accessibilitat PROGRAMES SOCIALS Explora els municipis per veure els programes socials Badalona Barcelona Castellbisbal Cervelló Corbera de Llobregat Cornellà de Llobregat Gavà Castelldefels L'Hospitalet de Llobregat Molins de Rei Montcada i Reixac Pallejà El Papiol El Prat de Llobregat Ripollet Sant Adrià de Besòs Sant Andreu de la Barca Sant Boi de Llobregat Sant Climent de Llobregat Sant Cugat del Vallès Sant Feliu de Llobregat Sant Joan Despí Sant Just Desvern Esplugues de Llobregat Santa Coloma de Cervelló Santa Coloma de Gramenet Barberà del Vallès Sant Vicenç dels Horts Cerdanyola del Vallès Tiana Montgat Torrelles de Llobregat Viladecans Badia del Vallès La Palma de Cervelló Begues