Gestió

La política de qualitat i medi ambient és l’eix vertebrador de l’estratègia d’actuació de l’AMB. La Direcció de Serveis de l’Espai Públic treballa per la millora contínua en la gestió dels projectes i les obres.

Des de fa més de 10 anys, la redacció de projectes s’organitza a partir del sistema de gestió de la qualitat i el medi ambient (SIGQMA). El sistema es basa en la definició de procediments que garanteixen una bona execució dels treballs. 

Documentació i recursos

 

Metodologies de treball i estandardització de processos

S’han implementat noves metodologies de treball i protocols de treball interns, que donen resposta a les necessitats del moment. Les metodologies són guies que defineixen com organitzar i planificar la feina. 

A més, ara s’inicia la millora del SIQGMA per endreçar-lo, actualitzar-lo, optimitzar-lo, simplificar-lo i integrar-hi noves eines que són útils per a la feina.

 

Gestor de Projectes i Obres

L’any 2015 es va posar en marxa el Gestor de Projectes i Obres per donar resposta a l’alt volum d’actuacions que es gestionen simultàniament. És una eina adaptada al flux de treball propi, que abasta tot el procés inversor i que permet organitzar i centralitzar totes les dades relacionades amb les actuacions. 

A l’inici d’aquest mandat, es va posar en marxa una versió actualitzada i evolucionada de l’original, que ha permès gestionar d’una manera òptima les actuacions que s’han desenvolupat durant aquest període. 

 

Auditories dels projectes

En la línia de millorar la feina que es desenvolupa i ser més eficients, s’ha posat en marxa un sistema d’auditories tècniques de projectes que tenen l’objectiu de facilitar i garantir la bona execució de les obres. Aquestes auditories permeten revisar o completar els projectes abans que s’aprovin i suposen una aposta per a la millora contínua. Al tancament d’aquest mandat s’han auditat més de 80 projectes d’execució. 

 

Nova intranet per millorar la comunicació interna 

L’any 2022 s’ha desenvolupat i posat en marxa una nova intranet per al personal de la Direcció de Serveis de l’Espai Públic. Aquesta nova eina permet millorar la comunicació interna d’un equip format per més de 150 persones. Es tracta d’un espai de comunicació i divulgació intern.

 

Portal d’Ajuntaments

Dins del procés de transformació digital i l’aposta per la implementació de noves tecnologies de l’AMB, s’ha desenvolupat un nou espai al Portal d’Ajuntaments, que inclou informació bàsica sobre els projectes i les obres que executa l’AMB als municipis metropolitans. L’objectiu d’aquest nou espai és establir un canal d’informació per als ajuntaments, on es poden consultar les dades bàsiques de l’actuació, el seu estat i la planificació prevista. Aquesta eina actualment està desenvolupada i es preveu que es posi en funcionament a l’inici del proper mandat.