Principals actuacions

L’any 2019 va ser el primer any d’implantació completa de la nova xarxa de bus de TMB (amb 17 línies verticals, 8 d’horitzontals i 3 de diagonals). També es va iniciar el primer servei de bus a demanda a Nou Barris.

Així mateix, durant aquest mandat s’ha continuat el desplegament de la xarxa d’altes prestacions en les línies de Bus Metropolità, que es va iniciar l’any 2018. Actualment ja té 10 línies ràpides (AMB Exprés) i 10 línies d’alta freqüència (AMB Metrobús) amb intervals de pas de 10 minuts com a màxim. A la primavera del 2023 està previst completar la xarxa amb la línia M90, que connectarà tots els municipis de l’eix de la C-245 al Baix Llobregat amb autobusos articulats cada 10 minuts.

L’any 2021 va entrar en funcionament la primera línia de l’XPRESBus, la X1, que és un nou concepte de línia de bus amb la finalitat de connectar el centre de Barcelona amb els nodes de Glòries i Francesc Macià de manera ràpida i àgil. L’any 2022 aquesta línia es va equipar amb vuit autobusos de pila d’hidrogen d’última generació que s’abasteixen d’hidrogen verd a la planta d’Iberdrola de la Zona Franca. Aquesta és una experiència pionera a Espanya.  

L’estiu del mateix 2021, la línia H16 es va convertir en la primera línia urbana d’autobús d’alta demanda de Barcelona i Espanya que funciona íntegrament amb vehicles de propulsió elèctrica i de gran capacitat, i també es va posar en marxa el nou contracte del servei Aerobús, amb 33 vehicles nous de baixes emissions (elèctrics i híbrids), freqüències més altes i servei també durant la nit, amb la qual cosa s’ofereix un horari ininterromput de 24 hores. 

Pel que fa a Transports de Barcelona, SA, que és el servei de gestió directa de l’AMB (en endavant, TB), el desembre del 2022 un 76,6 % de la flota d’autobusos era de baixes emissions. En concret, hi ha un total de 438 vehicles híbrids (dièsel-elèctric i GNC-elèctrics), 71 vehicles 100 % elèctrics, 350 de GNC (gas natural comprimit) i 8 vehicles d’hidrogen.

En el cas dels serveis de gestió indirecta de l’AMB, entre els anys 2020 i 2023, dins del marc dels contractes de serveis, la previsió és incorporar un total de 437 vehicles de baixes emissions, 379 d’híbrids i 58 d’elèctrics. Entre aquests vehicles, s’han incorporat alguns models articulats, que milloren substancialment la capacitat de la flota. En concret, de tota la renovació prevista de vehicles dels serveis de gestió indirecta, durant el període 2022-2023 està previst renovar un total de 321 vehicles de baixes emissions. D’aquests vehicles, un total de 310 s’aniran incorporant progressivament a la flota de Bus Metropolità durant l’any 2023. 

Amb la renovació de flota prevista s’aconseguirà transformar la flota actual dels serveis de gestió indirecta en una de més sostenible, ja que passarà d’un 35 % de vehicles amb combustibles alternatius a un 68 % a finals del 2023, i es reduirà molt l’antiguitat de la flota. La incorporació de vehicles híbrids i 100 % elèctrics reflecteix el compromís de l’AMB amb la preservació del medi ambient. Aquesta aposta té uns efectes beneficiosos importants per a la societat i redueix un dels principals efectes negatius de la combustió: els gasos contaminants i la contaminació acústica. 

Cal subratllar que per millorar les condicions d’espera dels usuaris, en aquest mandat s’ha dissenyat una nova marquesina més sostenible, que possibilita incloure més informació, tant estàtica com dinàmica, millora l’accessibilitat i el confort, és més segura perquè està il·luminada i és més flexible perquè es pugui instal·lar en més ubicacions. D’aquest model de marquesina, se n’han instal·lat més de 70, més de la meitat amb la pantalla d’informació integrada. D’altra banda, s’han instal·lat 40 panells solars d’informació que mostren el temps d’espera de cada línia, els avisos i les incidències del servei.

Quant a les millores tecnològiques, s’ha dissenyat una nova versió reformada de l’aplicació mòbil AMB Mobilitat, una eina que permet saber els temps d’espera dels autobusos metropolitans i la localització de parades amb noves funcionalitats, com ara un planificador de rutes i nous serveis de mobilitat. Entre aquests nous serveis, actualment s'hi pot trobar informació sobre la xarxa pedalable, les estacions Bicing i Bicibox, els aparcaments d’intercanvi metropolitans i altres serveis de mobilitat.

Gestió directa

L’empresa propietat de l’AMB Transports de Barcelona, SA (TB) ha disposat durant el 2022 d’una flota de 1.132 vehicles, que han recorregut un total de 41,38 milions de quilòmetres i han transportat 178,11 milions de viatgers. El volum més important d’aquest servei correspon als serveis integrats de la xarxa d’autobús regular, amb 175,16 milions de viatgers el 2022. El servei no integrat (Barcelona Bus Turístic) ha transportat 2,95 milions de viatgers.
 

 

AnyServeis integratsServeis no integratsTotal
2019211,104,30215,4
2020115,080,39115,47
2021146,630,64147,27
2022175,162,95178,11

 

  • L’any 2019 va ser el primer any d’implantació completa de la nova xarxa de bus (amb 17 línies verticals, 8 d’horitzontals i 3 de diagonals). El 21 de gener del 2019 es va posar en marxa el servei de bus a demanda al districte de Nou Barris. El 6 de maig es va posar en servei la línia de barri 135. El 8 d’abril el bus de barri de la Teixonera, la línia 119, va ampliar el recorregut a Can Baró amb un parell de parades més i el 18 de març es va prolongar la línia 191, que també arribava a Can Baró. 

    Pel que fa al 2020, va ser l’any de l’esclat de la pandèmia de la covid-19, la qual cosa va suposar l’adopció d’un conjunt de mesures inèdites que van afectar directament la prestació del servei de transport públic, tant l’oferta com la demanda. 

    El 14 de setembre es van posar en servei les línies 141 i 175 (la línia 75 es va convertir en la línia 175, les Corts), que milloraven en regularitat. 

    L’any 2021, concretament el 20 de setembre, va entrar en funcionament la primera línia de l’XPRESBus, la X1 (Diagonal - Francesc Macià i Mercat dels Encants), que és un nou concepte de línia de bus amb la finalitat de connectar el centre de la ciutat de Barcelona amb els nodes de Glòries i Francesc Macià de manera ràpida i àgil. El 2022 ja consta de vuit autobusos de pila d’hidrogen d’última generació que s’abasteixen d’hidrogen verd a la planta d’Iberdrola de la Zona Franca, i és una experiència pionera a Espanya. L’adopció de l’hidrogen verd compta amb el suport del programa JIVE 2, cofinançat per la Unió Europea.

    L'estiu del 2021 la línia H16 es va convertir en la primera línia urbana d’autobús d’alta demanda de Barcelona i Espanya que funciona íntegrament amb vehicles de gran capacitat de propulsió elèctrica.

    El mes de maig, un cop finalitzat el contracte i les successives pròrrogues, TMB va passar a gestionar directament les línies de bus del sector nord del districte de Nou Barris (línies 80, 81, 82 i 83), després de deu anys de gestió indirecta. Per a la nova etapa es va elaborar una proposta tècnica de reestructuració i redefinició de línies que va comportar millorar intervals, evitar solapaments i connectar millor els barris entre si i amb la resta de la ciutat a través de nodes d’intercanvi. La proposta (contrastada en un procés participatiu liderat per l’Ajuntament) va consistir en la implantació de noves línies (180, 182 i 183), l’extensió del bus a demanda i la millora d’intervals de la línia 62 amb un recorregut més adaptat a la demanda existent. 

    També ha estat l’any del 10è aniversari de la nova xarxa de bus. Actualment les 28 línies representen aproximadament el 60 % de la demanda total i la freqüència de pas és en intervals d’entre 5 i 8 minuts aproximadament entre les 7.00 i les 21.00 hores d’un dia feiner (abans de la nova xarxa de bus les línies registraven una mitjana d’interval de pas de 12,3 minuts). 

    L’any 2022 s’han creat també tres noves àrees de bus a demanda: 

    • 17 de gener: Montbau - Vall d’Hebron (transformació de la línia 135).
    • 12 de setembre: Torre Baró (sud) - Vallbona - Trinitat Nova (transformació de la línia 180).  
    • 28 de novembre: el Farró - Galvany.


     

  • Els darrers anys s’ha anat renovant la flota de bus substituint els vehicles més obsolets per altres de més eficients des del punt de vista mediambiental per reduir les emissions de CO2 a l’atmosfera. Addicionalment, el Pla estratègic 2025 de TMB preveu la incorporació entre els anys 2021 i 2025 de 508 nous autobusos de tecnologies netes, dels quals 233 seran elèctrics i 46 propulsats amb pila d’hidrogen. 

    La composició de la flota a finals de l’any 2022 era la següent: 

    TipusPropulsióNombre de vehicles
    Autobusos estàndard617
     Propulsats amb gasoil141
     Propulsats amb GNC221
     Híbrids amb motor dièsel i elèctric138
     Híbrids amb motor de GNC i elèctric85
     Propulsats únicament amb motor elèctric24
     Propulsats amb pila d’hidrogen8
    Autobusos articulats361
     Propulsats amb gasoil16
     Propulsats amb GNC129
     Híbrids amb motor dièsel i elèctric134
     Híbrids amb motor de GNC i elèctric35
     Propulsats únicament amb motor elèctric47
    Autobusos de 2 pisos65
     Propulsats amb gasoil38
     Híbrids amb motor dièsel i elèctric27
    Minibusos (propulsats amb gasoil)60
    Midibusos26
     Propulsats amb gasoil10
     Híbrids amb motor dièsel i elèctric16

    Autobusos biarticulats

    (híbrids amb motor dièsel i elèctric)

    3
    TOTAL VEHICLES1.132

    *Dades a 31 de desembre del 2022

    Resum flota per tipus de combustibleNombre de vehicles
    Autobusos propulsats amb gasoil265
    Autobusos propulsats amb GNC350
    Autobusos híbrids438
    Motor dièsel i elèctric318
    Motor de GNC i elèctric120
    Autobusos propulsats amb motor elèctric71
    Propulsats amb pila d’hidrogen8
    TOTAL FLOTA1.132

     

    L’any 2022 la flota d’autobusos propulsats amb motor de gas natural, híbrids, elèctrics i amb pila d’hidrogen ja representava el 76,6 % del total de la flota, mentre que l’any 2019 aquests representaven el 63,3 %. Així mateix, la renovació dels autobusos també permet reduir la mitjana d’edat de la flota, ja que s’ha passat d’una flota de 8,78 anys l’any 2019 a una de 7,29 l’any 2022.  

    Finalment, la nota mitjana obtinguda de l’estudi de satisfacció del client de bus 2022 ha estat 8,04 punts, en una escala que va dels 0 als 10 punts.
     


     

     

Gestió indirecta

Els diferents serveis de gestió indirecta de titularitat de l’AMB han disposat d’una flota de 856 vehicles i 124 línies de transport públic en autobús. En total han recorregut 43,89 milions de quilòmetres i han transportat 90,22 milions de viatgers.

La major part d’aquest volum del servei de Bus Metropolità (122 línies i 85,32 milions de viatgers) correspon als serveis integrats. El servei no integrat (Aerobús) consta de 2 línies i ha transportat 4,90 milions de viatgers anuals.
 

Durant l’any 2019 es va batre el rècord històric en nombre de viatgers, en un marc de millora clara de l’oferta del servei. L’any 2020, a causa de la pandèmia i les mesures per limitar la mobilitat, es va reduir un 45,70 % el nombre de viatgers en els serveis de transport públic de l’AMB. Tot i això, les dades reflecteixen un notable augment de passatgers, que s’ha anat produint com a conseqüència de la sortida gradual de la pandèmia. Així doncs, durant l’any 2021 en els serveis integrats es va assolir un 74,35 % de la demanda prepandèmia i aquest 2022, ens situem en una recuperació respecte al rècord històric del 90,83 % assolit el 2019.

Durant el període 2019-2023 cal destacar les línies d’actuació següents:

  • Continuació del desplegament de la xarxa d’altes prestacions de l’AMB (AMB Exprés i AMB Metrobús).
  • Modernització i ambientalització de la flota, mitjançant el desenvolupament del Pla de renovació de flota i la compra de vehicles híbrids i elèctrics, també amb la incorporació de vehicles articulats per oferir més capacitat per cobrir l’augment de demanda en transport públic.
  • Desenvolupament dels sistemes d’informació a l’usuari en temps real, amb la instal·lació a les parades de pantalles d’informació amb alimentació fotovoltaica i la implantació del servei AMB Mobilitat, accessible des de mòbil o tauleta, o per internet.
  • Actuacions de millora del servei per incrementar la cobertura territorial i horària o per augmentar la freqüència de pas.
  • La xarxa de bus metropolità d’altes prestacions AMB Exprés i AMB Metrobús complementa la xarxa convencional actual i facilita una connexió més directa i amb més freqüència entre el centre de la metròpolis i els principals corredors metropolitans.

    Conceptualització del projecte de bus d’altes prestacions (AMB Exprés i AMB Metrobús)

     

    Durant aquest mandat s’ha dut a terme la segona fase d’implantació de la nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions (primer trimestre del 2019), amb un total de 13 noves línies: 7 línies AMB Exprés (E30, E70, E79, E81, E86, E97 i E98) i 6 línies AMB Metrobús (M1, M6, M14, M19, M26 i M30).

    El desembre del 2021 s’han millorat les freqüències de les línies E80 (abans E81) i E86.

    El juliol de 2022 s’ha posat en servei la nova línia M75 amb 5 vehicles que ofereixen una connexió entre Sant Boi i l’intercanviador de Cornellà cada 10 minuts.

    Durant el 2023 està previst que s’implementi la línia M90, que circularà al llarg de l’eix C-245, i que es millorin les freqüències de les línies E30, E80, E86, E97 i E98. La línia E98 es dividirà en les línies E83 i E84.

    A banda de les millores de la nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions (les noves línies AMB Exprés i AMB Metrobús) s’han implantat altres millores al servei de bus metropolità.

    2019

    • L16: millora de la freqüència de pas de 20 a 15 minuts en feiners (excepte agost). Feiners d’agost i dissabtes: millora de 25 a 20 minuts.
    • SB4: nova línia amb una freqüència de pas de 20 minuts. Per compensar el canvi de recorregut de la L72 i no perdre la connexió directa amb el barri de Camps Blancs.
    • L72: canvi de recorregut: supressió de la volta per la Muntanyeta.
    • SB1: millora de la freqüència de pas de 15 a 12 minuts els dies feiners excepte agost.
    • Ga1: millora de la freqüència de pas de 30 a 20 minuts en feiners i dissabtes d’hivern i de 45 a 30 minuts els dies festius d’hivern.
    • L96: millora de la freqüència de pas de 15 a 12 minuts. Festius d’hivern, igual que l’horari de dissabtes d’hivern.
    • L30: perllongament del recorregut fins a Barcelona (L’Illa Diagonal) tot mantenint la freqüència de pas.
    • B15: modificació de recorregut en sentit Montigalà, que passa pel carrer de Monturiol en comptes de l’avinguda de Santa Rosa.
    • B18: reforç horari de dilluns a dissabtes, tot millorant la freqüència de pas de 40 a 30 minuts i ajustament del recorregut per adaptació a viabilitat.
    • B35: increment d’una expedició a primera hora del matí en feiners entre Tiana i Montgat per permetre l’accés dels alumnes de Tiana a les escoles de Montgat.
    • B82: ampliació de la cobertura horària tot passant d’un servei només de matí (9-15.30 h) a una nova cobertura horària de 7 a 20.30 h. A més, s’amplia l’horari als dissabtes.

    2020

    • N6-N28: intercanvi del recorregut de pas de la Barceloneta per ajustar-se a les necessitats dels usuaris d’ambdues línies.
    • Inici de servei al municipi de Cervelló. Inicialment el servei es configura com L1+L3, L2, L4 al matí, mentre que a la tarda es generen dues línies a demanda (CB1 i CB2), amb reserva via telèfon i app.
    • E70: ampliació de cobertura horària al llarg de tot el dia.
    • PR4, 88: nova connexió a la terminal BEST i millores puntuals de freqüència en ambdues línies.

    2021

    • PA1: traspàs del servei del Papiol.
    • CB1 i CB2: ampliació del servei a demanda durant tot el dia al municipi de Cervelló.
    • B7: perllongament i millora del servei.
    • B8 i B9: fusió de les línies.
    • L94: nova connexió amb l’estació de Sants.
    • Parada a demanda del servei de Nitbus a Sant Boi de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet.
    • B82: perllongament de la línia fins al Centre Sociosanitari del Carme, a Badalona).
    • M19: incorporació d’autobusos articulats.
    • EP1 i EP2: reestructuració de les línies al municipi d’Esplugues de Llobregat.
    • 86 i 87: nou contracte de serveis.
    • Aerobús: nou contracte i nou servei de connexió nocturn.
    • Baix Llobregat Sud: Nou contracte de serveis. Millora de la freqüència de les línies E80 i E86 i millores de recorregut a les línies N16 (més directa) i N19 (nova línia).
    • SE: servei d’estiu de platja a Sant Adrià de Besòs.

    2022

    • SV1, SV2, SV3, SV4 i ESC: traspàs del servei de Sant Vicenç dels Horts.
    • Parada a demanda del servei de Nitbus a Sant Just Desvern i Sant Joan Despí.
    • MB1, MB2, MB3: ampliació de la cobertura horària.
    • SE: servei d’estiu de platja a Sant Adrià de Besòs.
    • Sant Boi: nou contracte de serveis. Nova línia M75, perllongament de les línies E43 i L76, millores horàries en feiners o caps de setmana a les línies SB1, SB2, SB3, L72, L74 i E79.
    • Ajustaments de recorregut i horaris a les línies nocturnes de Barcelona.

    A més a més, al llarg del període s’han instal·lat 20 plataformes d’embarcament a l’autobús en diferents municipis de l’AMB, finançades al 50 % amb els ajuntaments corresponents mitjançant la signatura de convenis que defineixen les tasques que duu a terme cada administració. 

    Per millorar les condicions d’espera, en aquest mandat s’ha dissenyat una nova marquesina més sostenible, que possibilita incloure més informació, tant estàtica com dinàmica, millora l’accessibilitat i el confort, és més segura perquè està  il·luminada i és més flexible perquè es pugui instal·lar en més ubicacions. D’aquest model de marquesina, se n’han instal·lat més de 70, més de la meitat amb la pantalla d’informació integrada. D’altra banda, s’han instal·lat 40 panells solars d’informació que mostren el temps d’espera per cada línia, avisos i incidències del servei.

    Per millorar la comprensió i definició dels noms de les parades del servei de bus, s’han canviat els noms d’una tercera part de les parades del servei, canvi que també s’ha aplicat al carrer i als diferents canals digitals de l’AMB. També s’han actualitzat els plànols de les parades i a les guies en paper de tota la xarxa cada cop que hi ha hagut canvis significatius.
     

     

     

     

  • La renovació permanent de la flota d’autobusos permet mantenir uns estàndards de qualitat elevats respecte a la modernització i al manteniment de l’antiguitat mitjana de la flota. El 31 de desembre del 2022, la flota d’autobusos dels serveis de gestió indirecta de l’AMB era 852 vehicles, amb una antiguitat mitjana de 8,66 anys.
     

    Flota per antiguitatMenys de 3 anys3 a 6 anys6 a 10 anys10 a 14 anysMés de 14 anys
    Gestió indirecta20,54 %18,19 %14,32 %22,65 %24,30 %

     

    L’altre aspecte remarcable de la renovació de la flota és la millora del seu impacte mediambiental, ja que els nous autobusos que es compren són fonamentalment vehicles híbrids (dièsel-elèctric) o 100 % elèctrics.

    Dades de la flota dels serveis de gestió indirecta de l’AMB
    TecnologiaAutobús 15 mAutobús articulatAutobús de 2 pisosAutobús estàndardMicrobúsMidibúsTotal
    Propulsats amb gasoil -163835617124551
    Propulsats amb motor 100 % elèctric6-126--33
    Híbrid amb motor dièsel i elèctric27531170-17268
    Propulsats amb GNC------0
    Total33694055217141852

    *Dades acumulades 31/12/2022

    Així mateix, en el cas dels serveis de gestió indirecta de l’AMB, entre els anys 2020 i 2023, dins del marc dels contractes de serveis, està previst incorporar un total de 437 vehicles de baixes emissions, 379 d’híbrids i 58 d’elèctrics. A febrer de 2023, ja s’han incorporat als serveis un total de 188 vehicles, 175 d’híbrids i 13 d’elèctrics. Entre aquests vehicles, s’han incorporat alguns models articulats, que milloren substancialment la capacitat de la flota. 

    En concret, de tota la renovació prevista de vehicles dels serveis de gestió indirecta, durant els anys 2022-2023 està previst renovar un total de 321 vehicles de baixes emissions. D’aquests vehicles, un total de 310 s’aniran incorporant progressivament a la flota de Bus Metropolità durant l’any 2023. 

    Amb la renovació de flota prevista s’aconseguirà transformar la flota actual dels serveis de gestió indirecta en una de més sostenible, ja que passarà d’un 35 % de vehicles amb combustibles alternatius a un 68 % a finals del 2023, i l’antiguitat de la flota es reduirà substancialment.

     

    Flota més sostenible a la gestió indirecta de l’AMB

    La incorporació de vehicles híbrids i 100 % elèctrics reflecteix el compromís de l’AMB amb la preservació del medi ambient. Aquesta aposta té uns efectes beneficiosos importants per a la societat i redueix un dels principals efectes negatius de la combustió: els gasos contaminants i la contaminació acústica.

    En els serveis de gestió indirecta, la incorporació de vehicles híbrids i 100 % elèctrics ha anat  incrementant al llarg dels anys, tal com mostra la taula següent. 
     

  • L'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) es va convertir l’any 2007 en la primera administració pública de tot l'Estat espanyol que obtenia el certificat de qualitat del servei de transport públic de viatgers de l'AENOR (Associació Espanyola de Normalització i Certificació), conforme a la norma europea UNE-EN 13816. Posteriorment, amb la Llei 31/2010, de creació de l’AMB, l’EMT quedava dissolta i les seves competències, agregades a la nova entitat metropolitana. Durant el període 2019-2022, la Direcció de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat ha continuat verificant continuadament el nivell de qualitat dels serveis prestats per gestió indirecta, seguint en tot moment els criteris de seguretat i salut de l'AENOR.

     

    Índex de satisfacció del client (ISC)

    Mesura la qualitat percebuda pels usuaris dels serveis d’autobús a partir d’enquestes. Durant el període 2019-2022 s’han dut a terme un total de 24.700 enquestes.
     

     

    Índex de puntualitat (IP)

    Mesura el compliment dels horaris de pas programats. Es calcula a partir de l’anàlisi dels registres de temps de pas per parada. Durant el període 2019-2022 s’han obtingut un total de 23,9 milions de registres d’hores de pas per parada.
     

     

    Índex de qualitat dels autobusos (IQA)

    Mesura la qualitat observable de l’interior i l’exterior de l’autobús. S’obté a partir de controls als vehicles mitjançant la tècnica del passatger ocult. Durant el període 2019-2022 s’han dut a terme un total de 4.082 visites de control als vehicles.
     

    Índex de qualitat de parades (IQP)

    Avalua diferents aspectes de la qualitat de les parades, com ara la informació, el manteniment i la neteja. En el període 2019-2022 s’han avaluat un total de 23.780 parades.

     

    Índex de qualitat de prestació del servei (QPS)

    Mesura diferents aspectes de la qualitat del servei especial Aerobús, com les cues, les aglomeracions o les persones que viatgen assegudes, mitjançant observacions in situ. Durant el període 2019-2022 s’han dut a terme un total de 169 visites de control.

    Els resultats d’aquests treballs de camp han servit per determinar els incentius o les penalitzacions econòmiques de les liquidacions dels contractes amb les diferents empreses operadores dels serveis de gestió indirecta. Així, en tots els contractes la consideració de la qualitat es basa en el compromís de l’empresa adjudicatària de complir un nivell mínim per a cadascun dels indicadors establerts.

    El treball efectuat per la Direcció de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB pel que fa als controls de la qualitat del servei dels operadors de gestió indirecta ha estat certificat per AENOR mitjançant l’atorgament de la marca AENOR N de servei certificat en transport públic de viatgers.

     

    Valoració de bus de gestió directa per part dels usuaris

    L’estudi anual de satisfacció corresponent al 2021 va atorgar una puntuació de 8,02 als autobusos de gestió directa en una escala del 0 al 10.